Wednesday 9 January 2013

CARA PENGAMBILAN SD2


Tiada peraturan rumit untuk dituruti ketika mengambil SDII. Cara makan SDII amat mudah seperti berikut:-
1. Campurkan 2 skop SDII kedalam lebih kurang satu gelas (200 – 250 ml) air sejuk, kacau atau goncang sehingga larut didalam gelas atau shaker dan minum.
2. Minum sebanyak 4 kali sehari diselang-selikan dengan waktu sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. Contohnya begini; Bangun waktu pagi kita minum SDII (1), lepas itu kita sarapan pagi. Sebelum makan tengah hari ambil SDII (2) kali kedua dan kemudian makan tengahari seperti biasa. Sebelum makan malam kita boleh mengambil SDII (3) sekali lagi dan makan malam seperti biasa. Kali keempat (4) boleh ambil SDII waktu minum petang atau sebelum tidur. Semuanya 4 kali sehari dan boleh disesuaikan mengikut program harian kita supaya kita tidak berlapar dan perut sentiasa kenyang.
3. Boleh mengambil SDII ketika sebelum atau selepas makan.
4. Sekiranya anda berpuasa, masih perlu mengambil SDII sebanyak 4 kali sehari dengan jadual yang bersesuaian ketika berpuasa.
4. Pada waktu sarapan, makan tengahhari dan makan malam pula jangan mengambil makanan berkabohidrat dan bergula termasuk air yang manis serta berkafein dan juga buah-buahan. Makan lauk-lauk sahaja.
5. Boleh memakan sayuran-sayuran hijau dan juga tomato.
6. Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari atau lebih lagi. Lagi banyak minum lagi baik.
Pengambilan buah-buahan adalah TIDAK DIBENARKAN semasa menjalani program ini kerana kandungan fruktosa dalam buah-buahan adalah terlalu tinggi. Dalam program ini, kadar karbohidrat harian yang perlu diambil hanyalah antara 20 – 35 gram. Selain itu anda dinasihatkan minum 8 gelas sehari untuk menggantikan terus-menerus cairan di dalam tubuh.
KENAPAKAH BUAH-BUAHAN TIDAK DIBENARKAN SEPANJANG PLAN DIET SDII DI JALANKAN ?
Ketika dalam menjalani program diet penurunan berat badan SDII ini, pengambilan karbohidrat harian ini SEHARUSNYA di antara 20g hingga 35g sahaja. Buah-buahan pula mengandungi kandungan karbohidrat yang teramat tinggi dan sememangnya tidak sesuai bagi program ini. Bandingkan jadual dibawah:
Bagi memberi kesan yang lebih maksimum anda disarankan mengurangkan diet karbohidrat, berlemak dan menambahkan diet protein. Apabila badan kita kurang sumber-sumber2 ini, maka dengan semulajadinya pembakaran lemak yang disimpan dibadan kita akan dibakar oleh metabolisme badan. Kita juga memerlukan protein yang cukup untuk menggantikan sel-sel yang telah mati. SDII akan bertindak sebagai catalyst atau penggalak pengurangan berat badan secara semulajadi dan ianya terbukti berkesan dan selamat.
Saranan saya disini, produk pelangsingan di pasaran memang terlalu banyak membuatkan kita selalu keliru dan rata-rata ingin kesan yang cepat. Yang penting adalah anda perlu bijak memilih dan pilihan anda haruslah yang selamat dan tidak memberi kesan sampingan.
Apa yang paling penting adalah disiplin diri dan kesetiaan kepada program.





1 comment:

comment here !